·  TEL. +376 741 465 - +376 605 375 · EMAIL cflv@educand.ad
 · 

Cursos TIC

Iniciació al Windows


Guanyar en petites experiències positives fa que perdem la por a allò que desconeixem.

Aquest curs està enfocat a la iniciació en l'àmbit informàtic, posant a l'abast de l'alumnat els aspectes més bàsics i rudimentaris en l'ús d'un ordinador amb la intenció d'acumular la major quantitat  d'experiència. Així, s'estableixen els conceptes i habilitats essencials relacionades amb l'ús de dispositius, creació i administració d'arxius, xarxes i seguretat d'informació.

  

Objectius

  • Ser conscients de la importància de la informàtica en la societat de la informació i de la comunicació.
  • Distingir els diferents components de l'ordinador.
  • Conèixer la base del sistema operatiu Windows.
  • Crear, moure i copiar fitxers i carpetes.
  • Fer una cerca de carpeta o fitxer.
  • Utilitzar les eines bàsiques multimèdia.
  • Connectar-se i navegar per Internet.
  • Escriure, aplicar formats i desar textos amb Word.
  • Emprar les eines de dibuix i edició de Paint.

 

 Continguts

 

  • Els components de l'ordinador (maquinari): la base, la pantalla, el teclat, el ratolí.
  • El sistema operatiu Windows.
  • L'escriptori.
  • L'explorador de Windows.
  • La barra de tasques.
  • Carpetes multimèdia.
  • Les icones i els accessos directes.
  • La Paperera de reciclatge.
  • Les finestres : el meu PC, la barra de títol, la barra de menús, la barra d'eines.
  • Els Usuaris en Windows.
  • El menú Inici · Manteniment.
  • Propietats de la pantalla · Xarxes.
  • El taulell de control · Ajut i assistència tècnica.
  • El taulell de control · Accessibilitat.
  • Aspectes de seguretat.

 

Temporització:

  •  1 sessió setmanal de 1h i 45 minuts
  • De setembre a gener. 17 sessions de classe

 Metodologia: Sessions pràctiques amb 1 equip informàtic per alumne/a.

El docent s'encarregarà que la relació entre les pràctiques realitzades i el marc teòric que les sustenta, es treballi de manera implícita en les activitats, fomentant que l'alumnat pugui extreure les seves pròpies reflexions i conclusions sobre els continguts treballats.