Aquest curs estableix els conceptes i habilitats essencials per a la navegació per la web, recerca efectiva d'informació, comunicació en línia i correu electrònic.
Objectius
Internet
- Adquirir les estratègies de cerca, localització, identificació i recursos disponibles a través d'internet.
- Familiaritzar-se amb els elements que intervenen en el procés de cerca d'informació.
- Conèixer les característiques principals dels llenguatges d'interrogació controlats.
- Establir criteris per a l'elecció d'un llenguatge en funció de la recerca.
- Conèixer els diferents tipus de fonts d'informació, saber distingir les característiques de cadascun d'ells i saber seleccionar les fonts d'informació més adequades per a cada cerca.
- Adquirir criteris per a avaluar i escollir les fonts d'informació adients a cada consulta.
- Obtenir una panoràmica general de les fonts d'informació més importants accessibles per Internet en diferents àmbits.
- Tractar la informació trobada/recuperada.
Correu electrònic
- Accedir a diferents servidors de correu web.
- Conèixer les diferents parts de la interfície de Gmail.
- Consultar els correus entrants.
- Editar correus.
- Eliminar correus
- Gestionar el correu utilitzant els diferents serveis o apartats de Gmail.
- Utilitzar i gestionar l'apartat de contactes / agenda.
- Enviament de correu a un contacte.
- Enviament de correu a més d'un contacte (enviament massiu).
- Utilitzar les opcions d'enviament amb copia d'adreces i/o adreces ocultes
Continguts
Internet
- Internet: Història i serveis que ofereix aquesta eina.
- Societat de la informació.
- Exploradors. Parts d'una finestra de l'explorador.
- La carpeta favorits: utilitats.
- La cerca a Internet.
Correu electrònic
- El correu electrònic.
- El correu web.
- Els servidors de correus.
- Les adreces de correu.
- El correu gmail (característiques).
- L'agenda de correu / els contactes (gestió).
- Les opcions Cc i Cco (carbon copy).
Temporització:
- 1 sessió setmanal de 1h i 45 minuts.
- De setembre a gener. 17 sessions de classe.
Metodologia: Sessions pràctiques amb 1 equip informàtic per alumne/a.
El docent s'encarregarà que la relació entre les pràctiques realitzades i el marc teòric que les sustenta, es treballi de manera implícita en les activitats, fomentant que l'alumnat pugui extreure les seves pròpies reflexions i conclusions sobre els continguts treballats.